11 Aralık 2013 Çarşamba

Test - Bmw 1 Serisi (F20)


Bugünkü test konuğumuz arkadan itişli bir hatchback kodu F20 olan Bmw 1 Serisi



Aracın iç tasarımı bazı kişiler tarafından çok seviliyor bazıları için ise çok güzel bulunuyor. Tüm düğmeler ve ekipmanlar hemen elinizin altında duruyor. Fakat fark kumandası tarafındaki düğmeler çok kalitesiz gözüküyor ve çevirdiğinizde ucuz hissi veriyor.Bu durum bir Bmw ye yakışmıyor.Direksiyon koltuğunda sol kol dayama yeri biraz aşağıda olduğu için elinizi direksiyona rahat koyamıyorsunuz ve sol elinizle sadece tek pozisyonda direksiyonu tutabiliyorsunuz. Uzun yolda bu sıkıcı bir durum olabilir. Araç şehir içi için uygun gözüküyor fakat kapıdan inerken ve binerken rahatsız oluyorsunuz. Arka kapının ve ön kapının girişi dar olduğu göze batıyor.

Direksiyonun tasarımı, iç dekorasyon çok hoş gözüküyor. Araba ile bir bütün hissediyorsunuz.  


Aracın içindeki kırmızı çizgiler Sportline donanım paketi ile beraber geliyor.
Motor seçenekleri ise ; 1.6 dizel , 1.6 turbo destekli benzinli ve 1.8 turbolu benzinli 

116ed (116bg) 260nm tork
Şehir içi yakıt tüketimi : 4.4 litre (Dizel)
Şehir dışı yakıt tüketimi ise 3.4 litre (Dizel) 

116i (136bg) 220nm tork
Şehir içi yakıt tüketimi : 7.2 litre (Benzin)
Şehir dışı yakıt tüketimi ise 4.7 litre (Benzin) 

118i (170bg) 250nm tork
Şehir içi yakıt tüketimi : 7.5 litre (Bezin)
Şehir dışı yakıt tüketimi ise 4.8 litre (Benzin) 
Olarak hesaplanmış.


Araçta bulunan hız sabitleyici  ve eco pro modusayesinde çok fabrika verilerini yakalamak mümkün oluyor. Fakat şehir içi için biraz yüksek değerler çıkabiliyor.
Hız limitleyici açıldığında hız kadranında yeşil bir ibare beliriyor. Gaza basmaya devam etseniz de belirlenen hızı geçmeniz mümkün olmuyor. Ama acil durumlar için ya da sollamalarda gazı kökleyince bu sınır ortadan kalkıyor ve size hız sınırını geçtiğiniz için sesli uyarı veriyor.
Start stop sayesinde aracın tüketimi iyice düşüyor. Diğer modeller araç soğuk olduğunda bu sistemi kullanamıyorsunuz fakat Bmw de motor soğukken de sistem çalışıyor. Diğer modellere göre gayet sarsıntısız çalışıyor.
3 tane sürüş modu var bunlar EcoPro, Normal ve Sport. Ekonomi modunda araç kendini ekonomiye adıyor ve gaz tepkileri hissizleşiyor. Direksiyon yumuşuyor. Şehir içi kullanımı için bu mod çok uygun. Fakat otobanda iken yüksek hızlara çıkıldığında direksiyon yumuşak olduğu için aracın kontrolü zorlaşıyor. Zaten yol bilgisayarı da hızınızı düşürmeniz gerektiğini söylüyor. 

Otoban sürüşlerinde sakin bir stile sahipseniz normal modu tercih edin ama aracın zevki sport modunda ortaya çıkıyor. Gaz tepkileri çok iyi oluyor ve direksiyon da sertleşiyor

Araç bir eski kasasına göre genişlemiş durumda.

Arka kısma 3 kişi rahat oturabilir ve diz-baş mesafesi de iyi gözüküyor. 


360 litre olan bagaj hacmi, arka 3lü koltuğun yatması sayesinde 1200 litreye çıkıyor.

Aracın uzunluğu 4324mm genişliği ise 1765mm .




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder